הממשלה מתפרקת? סער מתפטר: "אין יכולת השפעה"

איתי גדסי No Comments on הממשלה מתפרקת? סער מתפטר: "אין יכולת השפעה"

השר גדעון סער מתפטר מהממשלה: "איני רואה תועלת בנשיאה באחריות בלי היכולת להשפיע על הכיוון. ניווט המערכה עבר לקבינט המלחמה המצומצם למרות שהקבינט הוא הפורום המוסמך. חסרים בקבינט המצומצם קולות שמביאים תפיסות אחרות"

צילום: ללא קרדיט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו״ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער הודיע הערב (שני) על פרישת מפלגתו מהקואליציה, על רקע ההתנגדות לצירופו לקבינט המלחמה והביקורת שלו על אופן ניהול המלחמה.

צילום: עמר בנוביץ

"בחודשים האחרונים אני – יחד עם אזרחי ישראל – רואה בכאב כיצד ניווט המערכה לא מקרב אותנו כנדרש להשגת יעדיה", אמר סער. "ראיתי והתרעתי מראש, כי האטת ההתקדמות הצבאית, שמשמעותה הארכת המערכה, תהיה מנוגדת לאינטרס הלאומי".

"יש לכך השלכה גם על התארכות העימות בצפון והמשך הסבל של רבבות המפונים מבתיהם. להשמדת הכוח הצבאי של חמאס היה צורך לפעול בלוח זמנים מהיר יותר. בהורדת הלחץ הצבאי איבדנו מנוף משמעותי להגעה למתווה חטופים חדש. הארכת המערכה גם החריפה את מצבנו בזירה המדינית.

"בישיבות הקבינט הביטחוני חזרתי שוב ושוב (יחד עם חברתי השרה יפעת שאשא-ביטון) על עמדותינו ועל דרישתנו לשינוי כיוון. דרישתנו לרעיון מסדר חדש למלחמה. לצערי, לא הצלחנו בכך. כאן המקום לומר כי ניווט המערכה ניטל במידה רבה מהקבינט הביטחוני לטובת קבינט המלחמה המצומצם. הקבינט הפך לפרלמנט.

"הוא מודר ממידעים חשובים שהובאו לידיעת הקבינט המצומצם – על אף שהוא הפורום הסטטוטורי המוסמך. בקבינט המלחמה חסרים לטעמי קולות ביקורתיים המביאים לשולחן הדיונים תפיסות אחרות. לכן, דרשנו לפני שבועיים להצטרף לקבינט המלחמה כדי שאוכל להביא לשולחן את ניסיוני מחמישה קבינטים ב – 25 השנים האחרונות וכן את עמדותי והשקפת עולמי.

"פחות מיממה לאחר שהבעתי את תביעתנו לנציגות בקבינט המלחמה – הגיב על כך השר גנץ במילים: "If it's ain't broken – why fix it?"
לשון אחרת: הכל עובד מצוין – אז למה לשנות? אבל ציבור רחב אינו חושב כך. הוא מזדהה עם יעדי המלחמה, אך מבין שנדרש שינוי כיוון להשגתם.

"אבל איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי, לפי שיפוטי, אפשרות מעשית להשפיע על כיוון המדיניות. פשוט איני רואה בכך עוד תועלת. לא באנו לממשלה כדי לחמם כסאות. באנו לממשלה – לה התנגדנו – כדי לעזור לעם ישראל בשעה קשה.

"בנסיבות כאלה, כשיסורי העם כה כבדים ומקץ כמעט חצי שנה של לחימה, מוטב להשמיע קול ברור וצלול מחוץ לממשלה ואף לאתגר אותה בשיח הציבורי בנושא המלחמה.

"לפיכך, בלב כבד אך שלם, הודעתי לפני שעה קלה על כוונתי להתפטר מהממשלה וחתמתי על כתב התפטרות לראש
הממשלה, כנדרש בסעיף 22 לחוק יסוד: הממשלה. כמוני עשתה השרה יפעת שאשא- ביטון.

סער הבהיר: "גם מחוץ לממשלה נמשיך להיות קול פטריוטי ואחראי. נגבה כל מהלך להשגת יעדי המלחמה. בסוגיות פוליטיות נשקול קודם כל את טובת המדינה ומשמעות החלטות על המלחמה והמאמץ להשגת יעדיה".



0 תגובות